Skip to main content
on 01 Jul 2020 4:02 PM

Don't wait for your computer

Een klant van mij had een bedrijfskritische applicatie verplaatst naar de cloud. Geen lift en shift, maar een nieuwe applicatie die cloud vriendelijk gebouwd is. Vanaf de eerste dag bleef de nieuwe applicatie dagelijks op onvoorspelbare momenten een paar minuten hangen. Niet zomaar traag, er gebeurde helemaal niets meer. En dan ineens deed alles het weer, alsof er nooit wat aan de hand geweest was.

Geen vertraging op de server

Op de servers in de cloud was niets te zien. Geen CPU, memory of disk problemen en ook geen andere rare vertragingen. Toen ben ik de Internet lijn van de klant eens gaan bekijken, en wat bleek? Veel medewerkers hadden naast hun zakelijke Windows laptop nog een privé Apple device aan het netwerk gehangen. Die te pas en te onpas gingen updaten. De update servers van Apple drukten de hele Internet lijn dicht.

Inmiddels heeft die klant op elke locatie een lokale Internet breakout voor het niet zakelijke verkeer. Daarmee is zijn probleem opgelost.

Iedereen heeft er last van

In de Corona tijd zie ik dit soort problemen bij meer klanten langs komen. Mensen werken meer thuis en gebruiken meer video vergaderingen. Daardoor is de aard van het verkeer over zakelijke Internet lijnen sterk veranderd. En de inrichting van de lijn is wel hetzelfde gebleven. Applicaties die eerst prima werkten hebben nu allerlei problemen.

Los je applicatie traagheid op

Los jouw applicatie traagheid ook eenvoudig op! Vraag dan ons gratis white paper aan.

Don't wait for your computer

We use cookies on this site to enhance your experience

We also use analytics to analyze the use of this site